The Beginning

18 september 2014 - Santa Marta (Distrito Turístico Cultural E Histórico), Colombia

Hallo iedereen!

Op veler verzoek (en voor mijzelf als naslagwerk;)) toch een reisblog begonnen! Ik ga hier in het vervolg van de reis wat uitgebreidere en langere verhalen schrijven. Maar voor nu: even een update wat er tot zover is gebeurd en we hebben meegemaakt! Op 16 september hebben Laurence en ik de heerlijke(?) Hollandse nazomer achter ons gelaten om dat andere stukje Nederland aan de overkant van de oceaan eens een bezoek te brengen. Het altijd heerlijke en Caribische Curaçao! Na een goede vlucht van 9 a 10 uur aangekomen op dit winderige eiland, wat héérlijk is!

Met de taxi naar het hotel, niet wetend waar we rijden komen we over de Wilhelminabrug en krijgen zo onze eerste indruk van Curaçao. Hotel is goed, netjes en personeel erg behulpzaam. We zullen hier een week verblijven om nog even vakantie te houden voor we echt gaan reizen. Onder het mom van: als we er dan toch zijn, waarom niet;) in de dagen die volgen Willemstad en curacao ontdekt. Zowel punda (daar is ons hotel), Willemstad met de pondjesbrug, all famous mambo beach en omgelegen stranden en later met de auto de rest van het eiland! Een auto dus, iets met vogelvrij (positief) verklaard worden op een eiland. Op het moment dat er geen politie is, de flitspalen er wel staan (gesubsidieerd vanuit NL) maar alle rolletjes op zijn (geld tekort, geen subsidie vanuit NL :p) is het crossen in een Hyundai Getz door laurence en mij een feit. Vraag joost maar hoe dat er aan toe ging;) Daarover: Joost gaat 5 maanden stage lopen op Curaçao en we hadden 3 dagen overlap. Er gezellig gehad, veel gedaan en heel veel plezier daar kerel! We zijn met z'n drieën naar klein Curaçao geweest, een eiland ten zuiden van Curaçao. Dit is onbewoond en heel Caribisch. Helder blauw water, parel witte stranden en rieten strandhuisjes:D. Daar wezen snorkelen en zeeschilpadden gezien! Op Curaçao hebben ze ook de heerlijke gewoonte om happy hours te hebben. Niet één bar, maar gewoon ALLEMAAL. Dat om gezette tijden die van te voren bekend zijn. Hier hebben we er zeker een paar van meegepakt, waarvan die in Beachclub Zanzibar het beste was! Zoek dat maar op;)

Na het ontspannen Curaçao gaat het echte avontuur beginnen: Colombia. Met veel verwachtingen en spanning over wat we zullen aantreffen. We vliegen op Barranquilla, de 4de grootste stad van colombia. Vooral een haven en industriestad, geen toerisme eigenlijk. Dit valt op aan het feit dat er eigenlijk geen stadscentrum is en iedereen ons raar aankijkt als we over straat lopen. Het kan natuurlijk ook zijn omdat we twee witte lange gringo's zijn:)

We hebben de nacht doorgebracht in Barranquilla om de volgende dag door te reizen naar de spaanse koloniale stad Santa Marta. Met de bus 2 uur rijden van Barranquilla in een heerlijk airco gekoelde prive bus, en dat voor maar 6 eu pp. Daar zijn we vandaag aangekomen, in het tot beste gekozen hostel van Colombia. Het valt tot nu toe erg mee met alles wat we van Colombia verwachten. Het is allemaal schoon en verzorgd. Mensen zijn aardig en behulpzaam en we hebben totaal geen gevoel van onveiligheid. Al meerdere mede backpackers ontmoet waarvan we handige tips hebben gekregen. So you could say things are going smooth around here.

Het geld hier is wel lastig rekenen. 1 euro is ruim 2500 Colombiaanse peso. Soms eten en drinken we voor 10.000 peso pp en andere dagen weer 25.000. Dus 4 of 10 euro. Wordt alleen maar goedkoper per land;)

Morgen gaat het avontuur beginnen: we gaan als echte Indiana Jonesen opzoek naar Ciudad "The Lost City" Perdida! Een loodzware 5 daagse hike naar deze oude stad, opgericht door de Tairona indianen in 650 na christus (véél ouder en 10x groter dan machu picchu) De tocht wordt gezegd dat deze fysiek loodzwaar is en het een overwinning op jezelf is als je het volbrengt. MOOI! Bring it on, put me to the test! We hebben er onwijs veel zin in! Het enige is dat we 5 dagen door de jungle lopen en los van heel veel beesten, insecten, palmbomen, lianen en rivieren geen internet hebben. Zodra we weer in de bewoonde wereld zijn zullen we ons weer melden met foto's en verhalen.

Voor nu ga ik me als echte rambo voorbereiden op de eerste jungle tocht!  Over and out! Groeten aan iedereen!

1. Concrete Mike:
    18 september 2014
    Dyeah! Leuk geschreven! Succes in de jungle, ga de verhalen met een grijns volgen!! 5 daagjes hike; eitje ;) x
  2. Marlijn:
    20 september 2014
    Super leuk om met je mee te lezen Sepp! Ben heel benieuwd naar je zware hike ervaringen!! Groetjes, Marlijn
  3. Maxime:
    20 september 2014
    Aaaah super vet Sepp! Ben benieuwd hoe de jungle was. Wees een echte Tarzan! Haha

Liefs!
  4. Ruben:
    24 september 2014
    Gaaf gasten! Klinkt erg goed allemaal! Ben jaloers op jullie! Hoe was de lost city? Gevonden?;)